Campagne Stichting Melanoom: check your body

20 mei 2019 – Stichting Melanoom lanceert speciaal in mei, in het kader van de wereldwijd Melanoma Awareness Month, de campagne: Check your body.

De campagne heeft als doel jongeren bewuster te maken van het belang om regelmatig hun huid te controleren op verdachte plekjes. Melanoom staat in de top-3 van de meest voorkomende vormen van kanker bij jongeren. Maar uit onderzoek van Stichting Melanoom blijkt dat een op de drie millenials (18-38 jaar) niet weet wat melanoom is. Vroege detectie kan levens redden

Campagne sociale media

Deze campagne, die tijdens de teasers al 3.7 miljoen views kreeg op https://giphy.com/discoveryourspot, start met een kick-of van 51 GIF stickers. De GIF stickers zijn beschikbaar via WhatsApp, Facebook en Instagram stories, zodat iedereen kan meehelpen aan meer bewustwording rondom melanoom. Daarnaast is de campagne aangevuld met twee filmpjes op Youtube.

Melanoom meest agressieve huidkanker

Jaarlijks krijgen steeds meer Nederlanders te horen dat ze melanoom – de meest agressieve en dodelijke vorm van huidkanker – hebben. In 2017 kregen 6.743 mensen in Nederland deze diagnose. Bij vroege detectie is de kans op overleving bijna 100%, maar een melanoom zaait relatief snel uit en de overleving bij uitgezaaid melanoom is zeer matig.

Meer informatie

Ontvang ook onze nieuwsbrief
Praat mee